Rabu, 22 Mac 2017

JAWAPAN KEPADA FITNAH PM TAK HABIS BELAJAR

 
Parti Pribumi Bersatu, Dato 'Abdul Rahman Mohd Noor mengeluarkan video yang menyatakan beliau mahu bertanding di Pekan menentang PM Najib.  Walaupun beliau menyatakan bahawa  beliau pesara miskin, ia tidak bermakna beliau boleh mengeluarkan video terbabit. Beliau kini merupakan ahli lembaga pengarah untuk Daim PECD Bhd (Peremba) sejak 2008 dan jelas disitu bahawa dalam jangka masa yang panjang Mahathir dan Daim bersekutu.
 
Mahathir dan Daim bukanlah orang miskin.  Selain daripada mengulangi pembohongan yang Mahathir biasa lakukan, perkara yang mengganggu mengenai video tersebut ialah beliau mendakwa bahawa beliau berada di UK pada masa itu dan bahawasanya Perdana Menteri Najib tidak menduduki peperiksaan akhir di University of Nottingham.
 
Ini jelas menunjukan bahawa mereka mempunyai niat jahat menyatakan Najib tidak menerima ijazah daripada Universiti.  Walau bagaimanapun, pemeriksaan secara langsung dengan Universiti dan laman web sebenar Nottingham adalah seperti berikut:
 
 
"Najib menamatkan pengajian dalam bidang Ekonomi Perindustrian dari Universiti Nottingham pada tahun 1974 dan telah aktif dalam bidang politik di Malaysia lebih daripada 30 tahun."
Profesor David Greenaway, Naib Canselor Universiti Nottingham, berkata: "Saya amat gembira bahawa lulusan Universiti Nottingham telah memegang kedudukan jawatan yang penting di Malaysia. Pihak Universiti mempunyai sejarah yang baik kerana dapat bekerjasama rapat dengan Malaysia - dua bekas Kings juga adalah bekas graduan Nottingham, dan kami universiti British yang pertama telah menubuhkan kampus di negara ini.
 
Profesor Ian Pashby, Naib Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif The University of Nottingham Kampus Malaysia, berkata, 'Seluruh Komuniti UNMC sangat berbangga dengan graduan sendiri yang telah berjaya menjadi Perdana Menteri keenam Malaysia. "  Ia jelas menunjukan bahawa bukan sahaja PM Najib graduan dari University terbabit, malahan profesor di University of Nottingham turut berbangga dengan beliau.

Ini jelas menunjukkan bahawa ahli Pribumi, Dato' Abdul Rahman Mohd Noor adalah berniat jahat dan SALAH.  Dan dia bukan seorang pesara miskin sepertimana yang beliau katakan.
Sekali lagi, tak fitnah bukan Pakatan. Satu lagi pembohongan yang berniat jahat dan fitnah dari Mahathir dan kaumnya sekali lagi terdedah.
 
Diterjemah oleh : MOF Comms
 
Catatan
Suara Sensasi
Aspirasi Rakyat
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan