Rabu, 15 Mac 2017

GUNA NAMA FELDA : JOHARI SARAN FELDA AMBIL TINDAKAN KE ATAS PEMBANGKANG



Menteri Kewangan II, Datuk Seri Johari Abdul Ghani berkata, pihak berkenaan sepatutnya meminta kebenaran daripada pengurusan FELDA sebelum menerus atau memutuskan menganjurkan apa jua program membabitkan nama FELDA.

Katanya, beliau bimbang nama FELDA selaku organisasi kerajaan yang banyak membantu peneroka akan disalahgunakan pakatan pembangkang jika penganjuran konvensyen itu semata-mata memburukkan FELDA kepada orang ramai.

“Saya pun tidak tahu kenapa pembangkang nak guna nama FELDA. Bagaimanapun, kalau nak guna nama mana-mana organisasi sekali pun, sesiapa pun patut kena tanya terlebih dahulu ‘tuan pemilik’ sebelum guna.  “Jadi, saya rasa pihak yang boleh henti serta-merta pihak pembangkang dari terus memanipulasikan nama FELDA adalah pengurusan FELDA sendiri, ” katanya.  Sebelum ini, FELDA membantah dan menegaskan lembaga itu sama sekali tidak terbabit dengan penganjuran konvensyen berkenaan.

Pengarah Besar FELDA, Datuk Hanapi Suhada, berkata pihaknya tidak pernah memberi sebarang kebenaran untuk menggunakan nama FELDA sebagai tajuk konvensyen itu.
Katanya, beliau bimbang penggunaan nama FELDA sebagai tajuk konvensyen akan mengelirukan peneroka dan masyarakat awam amnya.



Catatan
Suara Sensasi
Aspirasi Rakyat


Tiada ulasan:

Catat Ulasan