Isnin, 27 Mac 2017

DAP MENOLAK CADANGAN "MALAY LEAD ORGANISATION" OLEH PPBM DALAM PAKATAN PEMBANGKANG

Pakatan yang tidak sepakat
1- Tan Sri Muhyidin, Presiden PPBM berkata dalam ceramah di Kota Lama, Padang Rengas, Perak bahawa gabungan Pakatan Pembangkang oleh PPBM-DAP-PKR-PAN yang mahu menggunakan satu lambang bagi menentang Barisan Nasional (BN) dalam PRU14 nanya perlu berteraskan Melayu dan dipimpin berasaskan "Malay Lead Organisation".
 
2- DAP menolak sekeras-kerasnya cadangan Presiden PPBM ini untuk menjadikan Pakatan Pembangkang sebagai "Malay Lead Organisation" kerana cadangan tersebut sama seperti Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO. 
 
3- Muhyidin dan PPBM diingatkan supaya jangan cuba menjadikan pakatan pembangkang sama seperti UMNO yang menjadi ketua kepada parti-parti komponen BN kerana dalam pakatan pembangkang suara semua kepimpinan parti gabungan adalah sama dan masing-masing mempunyai hak dan pendirian.
 
4- PPBM adalah sebuah parti baru walaupun kebanyakan pimpinan adalah orang lama daripada UMNO justeru sikap dan perwatakan perlu berubah. Perangai dan sikap sebagai "Melayu UMNO" perlu dikikis daripada pimpinan dan ahli PPBM. 

5- PPBM harus menjadi seperti Parti Amanah Negara (PAN) yang berjaya mengeluarkan diri mereka daripada kepompong pemikiran "Islam PAS".
 
6- PPBM baru sahaja diterima masuk dalam gabungan pakatan pembangkang dan jangan cuba menjadi "jaguh atau juara" kerana PPBM adalah sebuah parti baru yang belum mempunyai apa-apa bukti kejayaan berbanding DAP dan PKR. Kekuatan dan pengaruh PPBM hanya kepada Tun Mahathir sebagai mantan Perdana Menteri sahaja. 
 
7- Pembahagian kerusi pakatan pembangkang dalam PRU14 yang akan dipertandingkan oleh PPBM dan PAN hanya kerusi milik PAS sahaja iaitu sebanyak 36 kerusi akan diagihkan sama-rata kepada PPBM dan PAN. DAP akan bertanding di 72 kerusi Parlimen. Justeru pimpinan PPBM dinasihatkan agar "sedar diri" jangan tamak kerusi dan meminta lebih.

8- Dasar perjuangan DAP iaitu hak sama-rata melalui konsep "Malaysian Malaysia" tetap konsisten dan tidak akan berubah. 
 
9- DAP menentang keras sebarang usaha dan cadangan penubuhan Negara Islam dan sebarang Undang-Undang berteraskan Islam di Malaysia seperti RUU355
 
10- DAP juga menentang keras sebarang usaha dan cadangan PPBM untuk menjadi ketua kepada parti-parti lain dalam pakatan pembangkang. 
 

Ini pula hikayat Asal Usul Babi n Cina Dapig

Sebelum kedatangan penjajah British dan pendatang Cina ke Tanah Melayu.. tiada kandang babi diusahakan di Tanah Melayu kerana bangsa Melayu Islam bukan bangsa yg makan babi.
Pendatang2 Cina kongsi gelap yg dibawa masuk oleh kafir British di Lombong Bijih di Kuala Lumpur mula membela babi secara dalam kandang. Semakin lama semakin membiak sehingga lah sekarang banyak kandang mega yang diusahakan secara terbuka.

Catatan
Suara Sensasi
Aspirasi Rakyat
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan