Rabu, 29 Mac 2017

Guan Eng Terpaksa Larikan Diri Bila Disergah Peniaga Mak Mandin

Kecut perut Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng apabila dia disergah dan diserbu oleh wakil peniaga kecil di Mak Mandin. Memalukan betul! Rakyat tak puas hati sehingga mereka buat kacau di program Tokong

Paling memalukan apabila Guan Eng terpaksa membatalkan satu program yang diadakan di Hotel Lodge18 Jalan Bagan Luar, Butterworth, Pulau Pinang kerana berlaku kekecohan.



Bertambah kelakar lagi, Guan Eng terpaksa melarikan diri daripada wakil peniaga kecil di Mak Mandin kerana takut dan kecut perut untuk berhadapan dengan mereka. Mana tidaknya, sebelum ni bukan main berani lagi tunjuk hebat dan berlagak samseng sampai sanggup merobohkan gerai mereka sesuka hati.  Tapi sayangnya kecut telur pulak bila diajak untuk bersemuka….Beliau sanggup lari dan membatalkan terus program bersama penduduk Parlimen Bagan tersebut.  Tapi kalau tak salah kenapa Guan Eng nak larikan diri pulak?

Gerai yang diroboh langsung tak beri sebarang pampasan dan satu sen pun dekat peniaga.  Macam mana mereka nak cari makan lepas ni kalau kedai mereka telah dirobohkan.  Peniaga di Mak Mandin mengadu bahawa sebelum mengundi bukan main lagi tabur janji macam-macam tapi setelah penat mereka mengundi Guan Eng, akhirnya ini yang mereka dapat. Jasa undian yang diberikan peniaga tersebut dibalas dengan merobohkan gerai mereka.  Apabila geng peniaga Mak Mandin datang untuk berjumpa Guan Eng bagi menuntut keadilan terhadap tindakannya sebelum ini, senang-senang je Guan Eng dan Phee Boon Poh melarikan diri dan tidak mahu memberi penjelasan.

Tak kan dengan peniaga tepi jalan pun Guan Eng takut sampai lari tak cukup tanah kot?! Sebelum ini berani sangat roboh kedai India la, Melayu la, roboh perkampungan Melayu dan tutup punca rezeki mereka dan sebagainya.  Tapi bila diajak untuk bersemuka, senang-senang je Guan Eng lari dan sembunyikan kepala! Nampak sangat yang Setiausaha Agung DAP tu sebenarnya seorang yang pengecut dan hanya tahu cakap besar sahaja.



Catatan
Suara Sensasi
Aspirasi Rakyat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan