Khamis, 8 Ogos 2019

REHAL di atas bumbung bangunan Dewan Bahasa nak dirobohkan.???


Apakah masalahnya dengan 'rehal' di atas bumbung bangunan Dewan Bahasa dan Pustaka? Admin dengar ada arahan hendak dirobohkan? Arahan daripada siapa???

Ada yang kata Steel structure rehal tu sudah ditahap sangat membahayakan, dah berkarat dan ada komponen2 tercabut atau patah.   Tapi kenapa mereka memilih untk merobohkannya dari membaik pulih structure yang rosak.??

Rehal yang letak di atas bumbungpun nak dijadikan isu supaya nk dirobohkan. Apa punya tahap mentalitilah kerajaan PH ni.?

Rehal ini melambangkan sistem pendidikan dinegara ni. Kerajaan baru ni makin parah semua kenangan nak dibuang..  Tang buat benda-benda bodoh ni mereka ada pula duit. Kalau untuk bantu petani, nelayan semua mereka potong cakap kerajaan tak ada duit kerana kerajaan dulu tinggalkan banyak hutang.

Bangsa DAP ni mula-mula dulu mereka takut dengan lambang 1Malaysia, lepas tu takut dengan nombor 4, sekarang mereka fobia dengan tulisan khat jawi dan terkini mereka takut dengan rehal atas bumbung. Lepas ni apa lagi yang mereka takutkan ??

Mungkin rakyat tahu apa lagi yang kerajaan takutkan sekarang..??


Oleh;
Simah Mamat
Aktivis NGO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan