Khamis, 18 Julai 2019

DI PENANG -RAKUSNYA DAP MENJUAL TANAH


Lim Guan Eng jual apa di Penang:
1. Tapak masjid di Queens Bay
2. Tanah laut di Gurney Drive
3. Tanah sawit di Batu Kawan.
4. Tanah PPR Tmn Manggis.
5. Tanah Peel Street
6. Tanah laut di Teluk Kumbar.

Ribuan ekar dijual kpd swasta & kroni dgn nilai berbilion dlm masa 10 tahun.
Sbb itu kewangan negeri sentiasa surplus, bkn sbb LGE pandai urus ekonomi tapi pandai jual aset negeri. Tetapi dia memang pandai main wayang, kononnya Penang ada lebihan wang sebab kerajaan DAP bersih dan tiada rasuah. Memang wayang sungguhlah SUA DAP ni.

Jika pendapatan tambahan itu adalah dari penjualan tanah serta aset kerajaan negeri, mengapa Kerajaan P.Pinang tidak boleh menjual sebidang tanah lagi yang bernilai RM1 bilion bagi mengelak meminjam dari Bank EXIM di China yang akan turut melibatkan kos faedah..?

Adakah dengan menjual aset kerajaan negeri yang semakin berkurangan bagi menampung kenaikan perbelanjaan operasi tahunan yang besar boleh dianggap sebagai satu tadbir urus yang baik untuk jangka masa akan datang?

Dengan pembohongan ini, mereka masih mampu memerintah sehingga sekarang. Yang peliknya.. Butakah mata orang penang? Pekak kah telinga depa? Tak bijak kah mereka untuk berfikir? Mujur penang hanya sebuah negeri yang di pinjamkan oleh kedah... Jika tak, dah lama dah jadi kowloon or 2nd Hong Kong... Fikir lah wahai org melayu penang...

Oleh ;
Tinta Biru SM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan