Selasa, 24 September 2019

Sokong perkhidmatan Pos Malaysia dari di monopoli Non Muslim


Sekarang kita tengok ada byk syarikat² yang menjalankan perkhidmatan kurier servis. Mereka tumbuh dengan berbagai jenis jenama. Di sini ada disertakan carta saham Pos Malaysia. Carta ini menunjukkan trend penurunan service perkhidmatan pernah cecah hampir rm6/unit hingga skrg rm1.73/unit bermaksud hasil dari syarikat juga jatuh merudum. Ini disebabkan saingan dari syarikat² lain dlm bidang dan perkhidmatan yang sama..

Jika trend berterusan menurun, adakah kita bakal kehilangan syarikat kurier yang rata²nya golongan profesional muslim berada dalam syarikat ni bakal bertukar tangan??  Sanggupkah anda tengok ia dibeli oleh orang Non Muslim satu hari nanti?

Di sebabkan itu, kita kena support dari sekecil² ringgit yang kita belanjakan untuk syarikat²  muslim.. Pos Malaysia hampir 95% pekerja dari atas hingga ke bahagian operasi semuanya muslim

Ini belum cerita bab saham tnb dan telekom lagi sebab ia melibatkan campurtangan ghaib politik. Kita tak perlu huraikan kerana ia luar dari program BMF.  Sekarang kita cuma cerita bab Pos Malaysia dahulu.

Buy Muslim 1st

Simah Mamat
Aktivis NGO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan