Rabu, 18 September 2019

Nasib Bangsa Melayu di Bumi sendiri.


 ▪️Keadaan terkini pada malam (18hb September 2019) di tapak khemah mangsa Rumah Paya Jaras yang diroboh oleh kerajaan negeri Selangor pimpinan PAKATAN HARAPAN. Lebih 90 keluarga rata2nya dari Bangsa Melayu mengalami nasib malang apabila dengan sengaja dizalimi oleh Kerajaan negeri Selangor.

▪️8 buah khemah didirikan oleh anggota Jabatan Amal Malaysia. Makan malam juga disediakan oleh Unit Dapur Rakyat JAMN Selangor. Terdapat juga beberapa NGO2 pro Islam dan Melayu yang prihatin singgah menghulur bantuan.
▪️Sehingga kini individu yang bergelar YB seorang pun tidak turun padang untuk bertanya khabar apatah lagi untuk beri bantuan...

▪️Sudah macam pelarian YB2 dan kerajaan negeri Selangor layan penduduk tempatan ini. Negeri Selangor kerajaan PH atau kerajaan UMNO PAS yang perintah?... Kalau rasa diri betul tak bersalah kenapa takut nak turun padang?.
▪️Mana DS Anwar Ibrahim, mana janji2 nak selesaikan masalah rakyat kurang 24 jam? Mana Dr Wan Azizah Wan Ismail? DS Azmin Ali semburit?... Mana Mujahid Menteri Rahmatan lil alamin? Mana Khalid Samad  Oktoberfest?
▪️Komen dari jauh MP Sungai Buloh YB Sivarasa Rasiah (PKR) "Kerajaan negeri Selangor terpaksa robohkan rumah2 itu kerana mereka telah diberi tempoh sehingga 16hb September lalu untuk memberi laluan kepada projek pembesaran sungai".

▪️Sebelum PRU14 lain pula cerita, Kerajaan Negeri Selangor telah berjanji untuk memberi pampasan dan menyediakan rumah Selangorku kepada penduduk yang terlibat. Rakyat tanya: Mana Rumah Selangorku, mana pampasan?


Oleh:
Pena MZR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan